Riitautettujen saatavien hoitaminen

Mikä on riita-asia?

Riita-asia on esimerkiksi saatava, joista asiakas on toimittanut reklamaation. Riitautettujen saatavien perintää ei voida perintälain mukaan jatkaa kirjeperinnällä vaan se tulee saattaa lakimiehen käsittelyyn. Lakipalvelumme hoitaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti riitautuneiden saatavienne selvittämisen ja kotiuttamisen.

Lakipalveluissa toimeksiannon käsittely aloitetaan tilanteen kartoittamisella. Selvitämme aina mahdollisuudet sovinnolle. Sovintoneuvottelujen lisäksi hoidamme koko saatavien oikeudelliseen perintään liittyvän prosessin. Laadimme puolestanne kaikki oikeudenkäyntiin liittyvät asiakirjat ja hoidamme mahdolliset oikeuskäsittelyt. Lähetämme asian perittäväksi ulosottoviranomaiselle sen jälkeen kun asiasta on saatu täytäntöönpanokelpoinen tuomio. Palveluihimme kuuluu maksuton alkuneuvottelu, joten ole yhteydessä lakipalveluihimme ja saat selkeät suositukset siitä, miten tietyssä riita-asiassa kannattaa toimia.

riitautettujen

Hyödyt asiantuntijan käyttämisestä riitautettujen saatavien hoidossa:

  • Saatavanne kotiutuu nopeammin
  • Voitte itse keskittyä yritystoimintaanne, ettekä riitelyyn
  • Keskusteluyhteys vastapuoleen säilyy
  • Asiakassuhteenne ei kärsi, kun ulkopuolinen taho hoitaa asiaa
  • Saatte asianne hoidettua kerralla kuntoon
  • Saatte ammattitaitoiset toimintasuositukset asian edetessä

Oikeudelliseen perintään liittyy aina kuluriski. Riskin minimoimiseksi selvitämme puolestanne oikeusturva-asioitanne hoitavasta vakuutusyhtiöstänne korvataanko asiassa teille mahdollisesti aiheutuvia oikeudenkäyntikuluja vakuutuksestanne. Tavallisesti riita-asian oikeudenkäyntikulut kuuluvat oikeusturvavakuutuksen piiriin omavastuuosuutta lukuun ottamatta.

Kun kyseessä on merkittävä tai intressiltään suuri asia, on syytä kääntyä heti jo ensimmäisenä yhteydenottona asiantuntijan puoleen, vaikka saatava ei olisi vielä riitainen.

Haluatko saada lisää vinkkejä reklamaatioiden hoidosta?

Olemme laatineet oppaan, jossa kerromme muutamia hyödyllisiä toimintaohjeita reklamaatiotilanteisiin.

Tutustu ja lataa maksuton opas tästä>>