Ammattitaitoinen, joustava ja teknisesti edistyksellinen perintäpalvelu – kelpaisiko sinulle?

Ei kommentteja

Dueton Perintätutkimuksen 2017 mukaan Visma Duettoa määrittävät parhaiten termit, kuten: tekninen edistyksellisyys, ammattitaito ja prosessien joustavuus asiakkaan tavoitteita tukien.

Ensinnäkin. Wow! On erittäin mukava huomata, että juuri näistä kolmesta asiasta Duetto tunnetaan. Jos haluat markkinoida yritystä tai tuotetta, olisiko kiva kirjoittaa, että olemme ”teknisesti edistyksellisiä” tai tarjoamme ”ammattitaitoista palvelua” ja olemme valmiit ”sopeuttamaan prosessimme tukemaan juuri sinun tarpeitasi”?

Tavallaan kyllä, mutta ongelmana on se, että nuo termit löytyvät lähes jokaiselta nettisivulta, whitepaperilta ja tarjouksesta. Harva lupaa ”laihaa kahvia ja paskaa palvelua”.  Vaikka millaisen kampanjan tempaisisi pystyyn näillä teeseillä, viesti katoaisi taustakohinaan. Onneksi kuitenkin ammattitaito on osoitettavissa. Prosessien joustavuus on osoitettavissa. Vieläpä tekninen osaaminen on osoitettavissa.

Tutkimuksessa kävikin ilmi, että potentiaalisten asiakkaiden mielikuva Visma Duetosta vahvistuu samalle tasolle nykyasiakkaiden kokemusten kanssa heti, kun on tavattu Dueton myyntiä tai muuta henkilökuntaa. Jotta päästään eroon kohinasta meidän pitääkin siis tavata ihmisiä ja osoittaa toimintatapamme. Tietysti me luomme mielikuvaa Duetosta myös tuottamalla oppaita ja järjestämällä webinaareja. Tällaisten blogienkin tavoite on muodostaa joku mielikuva meistä. Jos nyt paljastin salaisuuden – sorry.

Mitä Dueton myyntitapaamisissa tapahtuu, jotta yllä kuvatun mukainen mielikuva Duetosta muodostuu? Itselläni ainakin on ensi tarve ymmärtää, mitä neukkaripöydän vastapuolella istuva(t) henkilö(t) tekevät ja haluavat saavuttaa. Seuraavaksi herää tarve palvella ja auttaa. Tämä taas johtaa siihen, että mieluusti pyrin etsimään asiakkaan tarpeeseen soveltuvan ratkaisun. Saman tarinan ja vielä paremmin voisi kertoa kuka tahansa myyntitiimiimme kuuluvista asiantuntijoista.

Ei myyntitapaamisesta tarvitse tehdä sen isompaa numeroa. Mutta. Tapaamisen jälkeen pitää olla tunne, että olet antanut itsestäsi jotakin. Tapaamisen pitää tuntua työltä! Muuten on tullut vedettyä vasurilla.

Meidän pieni ongelmamme on – tästä luulisi kilpailijoidenkin pitävän – kestää tosi pitkään, ennen kuin olemme Dueton myynnin kesken tavanneet kaikki meille potentiaaliset asiakkaat, ja osoittaneet väittämämme todeksi. Siksi pyrimme jatkossakin jakamaan palasia meistä ja osaamisestamme oppaiden, tutkimusten ja tapahtumien muodossa. Toivomme niiden auttavan saatavien hallinnan parissa työskenteleviä. Ja siinä sivussa olemme valmiita palvelemaan Visma Dueton palvelua kaipaavia yrityksiä, yhteisöjä ja yksityishenkilöitä.

Tutkimuksessamme todetaan, että kolme tärkeintä asiaa, jotka vaikuttavat perintätoimiston valintaan ovat: ammattitaito, joustavuus ja tekninen osaaminen. Näistä Duetto on tunnettu. Haluatko jutella lisää?

Mikko Ruoho
myyntijohtaja

Kategoriassa: Blogi