Blogi

Koko laskutusprosessi samasta osoitteesta

Tehokas laskutusprosessi on kokonaisuus Laskutus on kokonaisuus, jonka kaikkia osatekijöitä yrittäjä ei välttämättä edes tule ajatelleeksi. Tehokkaaseen laskutusprosessiin kuuluvat esimerkiksi suunnitelmallinen maksuvalvonta ja mahdolliset perintä- ja lakipalvelut. Kun kaikki osa-alueet hoituvat yhden toimijan kautta, syntyy yritykselle kustannussäästöjä ja lisäksi mielenrauhaa siitä, että asiat ovat hoidossa. Asiantunteva kumppani pitää sinut jatkuvasti ajan tasalla siitä, mitä yrityksesi taloudessa…

7 vinkkiä, joilla yrityksesi voi valmistautua yleiseen tietosuoja-asetukseen (GDPR)

EU:n yleinen tietosuoja-asetus (General Data Protection Regulation, GDPR) on tärkein tietosuojalainsäädännön muutos yli 20 vuoteen. Se tulee voimaan 25. toukokuuta 2018 ja korvaa EU:n tietosuojadirektiivin vuodelta 1995. Sen tavoitteena on yhdenmukaistaa Euroopassa käytettävää tietolainsäädäntöä, suojata ja tehostaa kaikkien EU-kansalaisten tietosuojaa sekä muokata eurooppalaisten yritysten asennoitumista tietosuojaan.   Monet yleisen tietosuoja-asetuksen tärkeimmistä käsitteistä ja periaatteista vastaavat…

Myynti-ihmiset verkostoituvat Visma Duetolla 7.3.2018

Verkostoitumisen ja oikeiden kontaktien voimaa ei myyntityön tukena varmaan enää kukaan kiistä. Tapahtumissa pitää kuitenkin olla myös aina jokin lisäarvo, jonka takia kannattaa käyttää omaa vapaa-aikaansa verkostoitumiseen. Tämän idean ympärille on perustettu Turun seudulta alkunsa saanut “Myynnin ammattilaisten verkosto”, joka kokoontuu kerran kuussa kooten myynti-ihmiset yhteen. Päällimmäinen ajatus tilaisuuksista on ollut se, että jokainen tilaisuus…

Asiakkaan asioinnin sujuvoittaminen on myös hyvää riskienhallintaa

Sähköisen asioinnin mahdollisuus on jo itsestäänselvyys ammattimaisten organisaatioiden kanssa asioidessa. Valitettavasti odotus ei aina tule täytetyksi, kun tarvitaan juridisesti sitovaa allekirjoitusta asiakkaan sitoutumisen tai luotettavan tunnistamisen takeeksi.

Tekoäly – vai tehoäly?

Maanantaiaamu ja päivä ei oikein tahdo lähteä käyntiin. Viikkoa pitäisi suunnitella ja ajatus ei kulje. Mitäköhän kaikkia rästejä jäi viime viikolta? Pitää hakea inspiraatiovettä (eli suomeksi kahvia). Takaisin koneen äärelle. Lista muodostuu pikkuhiljaa. Ai niin, pitäisi soittaa sille yhdelle rahojen perään. Ja pari raporttiakin pitäisi saada aikaiseksi, menee käsipeliksi… Tuttu tunne? Teet asioita, jotka pitäisi…

Myöhässä maksaminen ja muistuttaminen

Viimeiset pari vuotta asiakkaat ovat kertoneet, ettei saatavienhallinnan ongelmana ole se, ettei heidän asiakkaansa maksaisi ollenkaan laskuja vaan se, ettei maksuaikoja noudateta. On ilmeisesti aivan sama onko laskussa maksuaikaa 7, 14 tai vaikka 90 päivää, myöhässä maksetaan silti. Muistan vielä hämärästi ajan, jolloin laskut maksettiin Suomessa ajallaan ja jopa etuajassa. Näköjään mekin luisumme kohti Etelä-Eurooppalaista maksukulttuuria, halusimme sitä tai…

Tunnista asiakkaasi persoonallisuus

Asiakaspalvelussa ja myyntityössä on tärkeää tuntea asiakas Kaikki lähtee ihmisestä, olipa kyseessä sitten asiakas, yrityspäättäjä tai työtoveri. Tänä päivänä ei voi vähätellä kohtaamisen merkitystä. Vaikka digitaalisuus ja somen merkitys kasvaa, on taustalla aina ihminen. Ihmisten välisen yhteistyön toiminen on tärkein menestystekijä. Heräsin ajattelemaan ihmisten käyttäytymismalleja disc -analyysin kautta, jotta pystyn paremmin tunnistamaan asiakkaani sekä soveltamaan…

Mikä on sinulle sopivin kanava perintäpalvelun ostamiseen?

Erilaisia tapoja myydä ja ostaa – mikä sopii sinulle? Nykyään kuulee paljon juttuja siitä, miten ostaminen ja myyminen on muuttunut. Itseasiassa myynti ja asiakkaan ostaminen ei ole siinä mielessä muuttunut miksikään, että kaupanteko on aina loppupeleissä kahden ihmisen välinen kohtaaminen. Kohtaamisiin johtavissa tavoissa ja kanavissa on tapahtunut sen sijaan iso murros. Oma tapani myydä ja…