Blogi

Epävarmuus ja positiivinen asenne

Kävin äskettäin Työelämän Forum 2017 -tilaisuudessa kuuntelemassa ajatuksia mm. muutoksesta, ennakkoluuloista ja mahdollisuuksista. Paikalla oli mm. futuristi (näin hän siis kutsuu itseään) Niko Herlinin esitystä ennakoinnista, muutoskyvystä ja vaihtoehtoisista tulevaisuuksista. Tunnin aikana ehtii toki vain raapaista pintaa, mutta jäi kuitenkin joitakin asioita mieleen, pieniä ahaa-elämyksiä ja asioita, jotka kuuluvat aina niin tuttuun kategoriaan “kyllähän minä…

Ammattitaitoinen, joustava ja teknisesti edistyksellinen perintäpalvelu – kelpaisiko sinulle?

Dueton Perintätutkimuksen 2017 mukaan Visma Duettoa määrittävät parhaiten termit, kuten: tekninen edistyksellisyys, ammattitaito ja prosessien joustavuus asiakkaan tavoitteita tukien. Ensinnäkin. Wow! On erittäin mukava huomata, että juuri näistä kolmesta asiasta Duetto tunnetaan. Jos haluat markkinoida yritystä tai tuotetta, olisiko kiva kirjoittaa, että olemme ”teknisesti edistyksellisiä” tai tarjoamme ”ammattitaitoista palvelua” ja olemme valmiit ”sopeuttamaan prosessimme tukemaan…

Kuusi yritystä kymmenestä hyödyntää sähköisiä perintätyökaluja – mutta mitä tekevät loput?

Tuore perintätutkimus osoittaa, että sähköinen perintä yleistyy Sähköinen perintä yleistyy. Kuusi yritystä kymmenestä hyödyntää sähköisiä perintätyökaluja. Onko tämä tutkittu fakta loistava uutinen vai piileekö jossain vielä kehittämisen tarvetta? Me Visma Duetolla teetimme laajan perintätutkimuksen, jonka tuloksia pääsemme nyt nostamaan esille. Yksi tutkimuksen osa-alueista oli selvittää miten yritykset käytännössä hoitavat perintää. Yksi keskeisiä tuloksia oli se, että…

Nopeuta perintää oikeilla tiedoilla

Oikeat ja ajantasaiset tiedot laskuissa auttavat yritystäsi parempaan perintätulokseen Luottokauppaa käytäessä on tärkeää varmistaa, että ostajalta on pyydetty kaikki tarpeellinen kauppaan liittyvä tieto jo kaupanteon ja asiakassuhteen alkuvaiheessa. Tällöin nämä tiedot ovat helposti saatavilla siinä vaiheessa, kun on laskutuksen aika. Kun laskulta löytyvät vaaditut tiedot selkeästi, tämä auttaa myös asiakasta laskun tarkistuksessa. Selkeä ja oikea…

Viivästyskorko yritys- ja kuluttajakaupassa

Paljonko voimme vaatia viivästyskorkoa asiakkailtamme? Viivästyskorko on korkoa, jota velkojalla on oikeus laskuttaa erääntyneelle ja maksamatta olevalle saatavalleen laskun eräpäivästä lukien maksupäivään saakka. Viivästyskorko hyvittää velkojaa maksuviivästyksen johdosta ja toisaalta pyrkii ohjaamaan laskun maksamiseen ajallaan. Viivästyskorko määräytyy eri tavalla yritys- ja kuluttajakaupassa. Viivästyskorko, jos asiakkaasi on yritys Yritysten välisessä kaupassa voidaan vapaasti sopia viivästyskorosta, kuten…

Milloin kannattaa kääntyä lakimiehen puoleen?

Milloin yrityksen kannattaa kääntyä lakimiehen puoleen? ”Lähetän teille luonnoksen yhteistyösopimuksesta sähköpostitse”, toteaa yhteistyötä ehdottaneen yrityksen toimitusjohtaja puhelimessa iloisesti. Eipä aikaakaan kun sähköpostiin saapuu monisivuinen asiakirja ja saatekirjeenä toive tapaamisesta seuraavalle viikolle allekirjoituksien merkeissä. Selailet sopimusta epävarmana. Vieraita termejä, viittauksia lainsäädäntöön ja jokin sopimussakkokin. Asiakirja avautuu yhtä hyvin kuin naapurikorttelissa sijaitsevan kiinalaisen ravintolan lounaslista.  Olisiko nyt…

Myynnillisiä hajatelmia tammikuussa 2017

Yksi myynnillinen vuosi on takana ja seuraava edessä. Tuliko mitään opittua ja jos niin mitä? Ainakin on tullut nähtyä pari seikkaa myynnin näkökulmasta liittyen nykyään paljon kuulutettavaan totuuteen: “Asiakasta on yhä vaikeampi tavoittaa”.  Ja toiseen totuuteen: “Ostokäyttäytyminen muuttuu”. Ostokäyttäytymisen muutos Jos olet joskus ollut asiakas B2B markkinoilla, mitä mieltä itse olet? Miten olet muuttunut ostajana?…

Puhelinperintä – perinnän aatelinen

Puhelinperinnän teho perustuu vuorovaikutukseen Puhelinperintä on perintää sanan todellisessa merkityksessä. Useimmat muut perintäkeinot ovat kasvottomia ja etäisiä, mutta puhelinperintä on aina vahvasti kahden ihmisen vuorovaikutustilanne. Puhelinperintä on tehokas perintäkeino. Kirje on helppo jättää avaamatta tai siirtää asian käsittelyä tuonnemmaksi, mutta puhelinperintätilanne vaatii ratkaisua heti. Puhelinkeskustelussa kysytään ja annetaan vastauksia, neuvotellaan ja pyritään löytämään molempia osapuolia…